onsdag 16 november 2011

Recension: vintertightsen

Den senaste tiden har jag insett att jag är en väldigt frusen löpare. Visst blir jag varm efter ett par kilometer, i termer av att jag börjar svettas, men lik förbannat så fryser jag.

Då jag redan vid nollgradigt väder har dragit på mig ett underställ i merinoull så tänkte jag att det kunde vara en bra idé att köpa ett par varmare tights. Väl i affären så valde jag mellan Crafts Storm Vinter Tights och Performance Thermal Tights. Det blev till slut de sistnämnda då de andra kändes alldeles för mycket som skidbyxor (tänk: stora och stela).

Nu är tightsen invigda - och jag är måttligt imponerad. De var stretchiga och sköna men värmde inte mycket mer än mina vanliga tights. Kanske frös jag lite mindre om rumpan, men det var ungefär den enda skillnaden.

Betyg: 3 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar