söndag 6 november 2011

Mål: 2012

I högerspalten har jag lagt upp en liten lista med lopp som jag planerar att springa under nästa år, med tillhörande tänkta tider. Exakt hur jag ska ta mig mot dessa tider har jag inte bestämt. Att springa milen under 50 minuter fixar jag (nog) nu. Inte för att jag har gjort det på något lopp, men jag har fixat det under vanliga träningsrundor. Om jag kommer att klara måltiderna på de längre distanserna är mer osäkert. Jag har ju aldrig sprungit längre än en halvmara, men omöjligt borde det inte vara...


Planen så här långt är att försöka springa utomhus så länge det går för is och snö (vilket ju är en realitet i Umeå under åtminstone fyra vintermånader) och att fortsätta med löpband när vintern är som värst. Jag har även en plan om att hoppa på något fixa maran under fyra timmar-program om ett tag. I nuläget springer jag två-tre gånger i veckan, vilket kanske bör utökas vart efter. Åtminstone till tre givna pass i veckan.

(Jag vet att man inte ska sätta något tidsmål inför sin första mara. Men jag kan inte låta bli.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar