tisdag 15 maj 2012

Även andra lopp ska springas

Även om jag mest tänker på marathon just nu så ska det även springas diverse kortare distanser. Först ut är Vårruset, som jag nog mest springer för att det var mitt första lopp (2007?). I år är det ny bansträckning, från Nolia och bort mot Västerslätt/Rödäng, vilket om inte annat innebär en ny löprunda.



Lite senare i år blir det sannolikt Umemilen, ett mycket trevligt och platt lopp runt Nydalasjön. (Här ska milen krossas! Likaså mina kollegor...)




Jag är även sugen på halvmaran i Tavelsjö och (kanske) på Umemaran (som dock har obeskrivligt tråkig sträckning på Röbäck och mot Stöcksjön, i två varv - positivt är dock att det är platt som en pannkaka). Då och då förundras jag av att jag gillar att springa lopp. Jag - som har en bild av mig själv som en person som inte gillar att tävla i idrott, även om jag gillar att träna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar