lördag 5 januari 2013

Om att ändra på principer

En fördel med att vara mycket ledig, som nu när det har varit jullov, är att det inte finns några gränser för när/var/hur jag tränar. Möjligen med undantag för vädret då (hey, jag bor ju i Norrland!). Planen inför julen var att springa varannan dag (som jag gjorde så gott som hela sommaren) och att släpa mig till gymet någon gång. Så har det blivit - och lite till. För under julledigheten har jag nämligen vågat mig på att ändra en av mina träningsprinciper, om att inte springa två dagar i rad. En princip som kommer ur den enkla anledningen att jag inte vill dra på mig onödiga skador.

I förra veckan sprang jag tisdag, onsdag, torsdag, gick till gymet på fredagen och sprang igen på lördagen. Tempot varierade, likaså distanserna, men det kändes bra i kroppen. Även denna vecka har jag sprungit flera dagar i rad. Jag hoppas att jag har byggt upp kroppen så pass mycket att jag nu kan träna på detta sätt - inte varje vecka, men då och då.

Hur som helst: idag blir det långpass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar