lördag 3 december 2011

Tillbaka på banan

Efter en vecka, då både livet och träningen har varit helt åt skogen, så kom jag ut på en runda. En runda i gnistrande sol, där Umeå visade sig från sin mest charmiga sida. Jag tog vägen över Kolbäcksbron, Ön och en bit längs älven på Teg. Istället för att springa tillbaka över centrum och Öst så vände jag och tog samma väg tillbaka - vilket var en ny variant för mig. Jag gillar att variera var och hur jag springer och just idag så föredrog jag att springa där det inte var så mycket folk. Ganska exakt mötte jag ett par hundägare, två andra löpare och en äldre spänstig herre på rullskidor.

De första fem-sex kilometrarna var kroppen seg och stel. Sedan lossnade det och jag hade kunnat fortsätta att springa bra mycket längre. Men jag tror på att bestämma hur långt jag ska springa i förväg - och idag var planen 10-11 kilometer, vilket det också blev. 53 minuter njutning (well, nu förtränger jag början).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar