fredag 30 december 2011

Plan: 90 minuter

I morgon, eller i övermorgon (beroende på väder och känsla i kroppen), tänker jag testa att springa på tid. Det vill säga: bestämma hur lång tid jag ska vara ute och springa och sedan låta det bli den distans det blir. Faktum är att jag alltid har gjort tvärt om: bestämt runda/distans och sedan sett vilken tid det blir (även om jag ibland även har haft en plan för farten).

Även nu har jag (så klart...) en tanke om var jag ska springa, men det är tiden som står i fokus. I grova drag så är tanken att springa tvärs genom stan och ut längs Backenvägen i 45 minuter - och sedan springa samma väg tillbaka. Rimligtvis borde det bli kring 15 kilometer, eller lite längre? Det är ju trots allt både snö och kallt ute, så något snabbt långpass är inte att räkna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar