måndag 25 juni 2012

Intervaller!

Det var onekligen ett bra tag sedan jag gjorde ett intervallpass, men idag blev det av. Långa intervaller. Inte särskilt många. Och utan att klocka tiderna, för jag ville gå på känsla. Först blev det två kilometer stegrande uppvärmning. Lugn inledning och sedan betydligt snabbare.






Här står jag på Gimo och väntar på att pulsen ska gå ner. Sedan blev det en dryg tusing, gissningsvis i drygt 4-tempo.



Här har jag rundat Gimo och hämtar andan igen. Den första dryga tusinen gick antagligen för snabbt...vilket visade sig stämma under den andra. Nu blev det svårt att hålla ett jämnt tempo.


Här är jag tillbaka på Soffan, aka hodet. Den andra intervallen blev som sagt riktigt jobbig. Under den tredje dryga tusingen blev det lättare igen. Kroppen kom igång och de sista fem hundra metrarna öste jag på så gott jag kunde.

Sammanfattning: ett oerhört ostrukturerat intervallpass, om totalt 5,6 kilometer på ungefär 29 minuter (inklusive pauser).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar