fredag 20 juli 2012

På spaning efter prylar

Idag idkade jag kvalitetstid med mig själv (läs: var ensam på stan utan make och vilda ungar). Planen var bland annat att sondera utbudet i den nya Utebutiken (där jag har ett fint presentkort som jag fick när jag fyllde år), kolla efter en löparryggsäck (så att jag kan springa till stugan!) och prova nya löparskor. I Utebutiken fanns mycket fint - men ingen lämplig ryggsäck. Jag provade flera från Osprey, North Face och Haglöfs. Alla hade det gemensamt att de var för långa i ryggen och sannolikt var gjorda för lite grövre personer (de var liksom för stora över axlarna). Kanske fungerar det bättre med en renodlad dammodell? Typ Salomon?


Sedan kollade jag lite grann på skor. Jag är sugen på ett par lättare skor än de jag har - och då jag i pricip alltid har sprungit i Asics så har jag sneglat på deras Sky speed 2/3. Men...jag är också nyfiken på Sauconys Pro Grid Kinvara. Den senare fanns dock inte att prova och då blev det inte att jag testade Sky speeden heller. Jag får helt enkelt kolla vidare någon annan dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar