fredag 13 juli 2012

Dagens pass och några funderingar

Gårdagens pass blev lite drygt 12 kilometer, i 5.15 fart (vilket verkar vara min nuvarande komfortzon, där jag bara matar på i ganska behaglig fart) runt Nydala. Det var lite lätt duggregn och snudd på perfekt löparväder a la Norrland (ungefär 15 grader varmt)

Jag funderar en del just nu på hur jag ska lägga upp träningen. Ska jag ta tag i träningsprogrammet igen? Eller ska jag improvisera någonting liknande (med ett längre pass på helgen, åtminstone ett intervallpass i veckan och så någonting mitt emellan)? Skälet till att jag tvekar om programmet är att jag känner att jag fortfarande behöver bygga på mängden. Samla mil i benen. Jobba på uthålligheten. Spontant så känns det som om farten kommer lite av sig självt ännu så länge - men här kanske jag lurar mig själv?

Som det ser ut just nu så blir det tre lopp i höst; halvmaran i Tavelsjö, ett milslopp och Umemaran. Det skulle vara kul att springa något mer, men jag vet ännu inte riktigt vad,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar