söndag 20 oktober 2013

Tillbaka i spåret

Efter flera veckor med en ihärdig och elak förkylning kom jag ut på en runda igår. Kroppen kändes lite skakig, men ändå förhållandevis okej. Jag tog det lugnt. Sprang först fem kilometer, tog ett kort stop och sprang sedan fem kilometer till. Väl hemma kunde jag konstatera att det fungerade fint att springa, trots uppehållet och att det fortfrande finns rester av förkylningen i kroppen.

Då springbehovet är stort och uppdämt tog jag även en runda idag på morgonen - och till min förvåning kunde jag konstatera att det var vinterväder ute. Ganska många minusgrader, lite snö i norrlägena och ett ordentligt islager på vattenpölarna. Men jag rotade fram mitt nya merinounderställ, en ordentlig mössa, buff och världens bästa vantar och drog ut på en 12-kilometers runda. Även idag fick det bli ett lugnt och kontrollerat pass. Det sköna var dock att jag kände mig hur stark som helst! Jag hade med lätthet kunnat springa en halvmara, eller ännu längre, i samma tempo. Nu hoppas jag bara att jag får vara frisk ett bra tag framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar