söndag 30 juni 2013

Värmen, den värmen!

Det går nästan inte beskriva hur varmt det var att springa idag. Egentligen var planen att springa på morgonen (vilket jag brukar göra på sommaren) men då maken förtjänade en ordentlig golfrunda (innan det blev tjockt med folk på banan) så stuvade vi om i dagens planering - och jag gav mig ut under eftermiddagen. Någon form av långpass skulle det bli, men exakt vad bestämde jag först när jag börjat springa.

Först blev det tre kilometer med lugn uppvärmning/transportlöpning, sedan tre varv (a 3,5 kilometer) i skidspåret och samma transportlöpning hem. Totalt ungefär 16-16,5 kilometer. Inte jättelångt...men däremot jättevarmt och backigt. Jag hade med mig vatten och resorb men insåg att jag var tvungen att hushålla på resurserna (då det inte finns någonstans att fylla på under detta pass). Kroppen var lite seg från gårdagens runda men jag höll en ganska låg och jämn belastning - och efter ett tag så kändes kroppen helt okej. Mentalt kändes det lika fantastiskt som det brukar göra att springa i spår. Jag gillar att springa över stenar och grenar. Likaså att det oftast inte är en människa i närheten, bara fåglarna och träden som prasslar.

När jag kom hem så var makens spontana reaktion: men drick, du har ju flera liter vatten i tröjan! Och jag var verkligen sjöblöt av svett. Det är varmt nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar