fredag 30 november 2012

Recension: Icebreaker rush bra


Nu framstår det säkert som om jag bara konsumerar grejer, istället för springer, men så är det inte. Jag gillar dock att ha bra och funktionella kläder. Särskilt när det är vinter, snö och kallt (vilket det ju är oroväckande stor del av året).

Hela förra vintern sprang jag i olika lager på lager-varianter, där basen var ett underställ i merinoull från Ullmax (ett riktigt fynd!). Detta kombinerades med vintertights, vanlig löparjacka, fleeceväst, mössor, vantar, buffar och lite annat. Ett återkommande problem var dock underkläder. Det är inte kul att bli nerkyld av en blöt sport bh eller ett par fuktiga underbrallor. Är man ute och springer i någon timme eller två, när det är minus tio grader, så går det liksom inte att undkomma detta problem...om man blandar olika material på kläderna. Inför denna vinter har jag därför tänkt att komplettera löpargarderoben med underkläder i merinoull.

Efter lite slösurfande fastnade jag för Icebreakers rush bra, en svart enkel historia för en knapp femhundring. För ovanlighetens skull beställde jag den inte på nätet utan köpte den på Utebutiken här i Umeå. 

Nu har jag använt bh:n i ett par veckor, både på löprundor och på gymet, och är på det stora hela nöjd. Den fungerar väldigt bra tillsammans med min ulltröja, sticks inte det minsta (det är ju en av de stora fördelarna med merinoull) och sitter som en smäck. När den väl är på...kanske jag bör lägga till. För den är lite konstigt konstruerad, med en väldigt stum resår nedtill, vilket gör att den är svår att ta av och på. Och det är ju lite irriterande. 

Nåja, nu går jakten vidare på underbrallor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar