söndag 7 oktober 2012

Inte direkt optimal uppladdning...

Det är verkligen frustrerande att vara förkyld - och särskilt när man, som jag, laddar inför en mara. Den senaste dryga veckan har jag slungats mellan febertoppar och snorfloder. När jag har trott att förkylningen har börjat ge sig har den gjort storstilad come back. Det har defintivt inte blivit någon löpning. Att ens promenera två kvarter till sonens dagis har varit tillräckligt utmanande för kroppen.

Idag vågade jag mig dock ut på en försiktigt runda. Det blev en mil i sakta mak. Kanske hade det varit mer taktiskt att springa en kortare runda, men jag ville se vad som skulle hända med kroppen om jag sprang lite längre. Om det inte hade fungerat så hade jag helt enkelt vänt om och promenerat hem.

Men det fungerade hyfsat - varför jag inte ger upp planerna på att springa min mara om en vecka. Det lär inte bli något optimalt lopp, men det skulle kännas väldigt trist att behöva ställa in det på grund av en förkylning. Så just nu lever hoppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar