måndag 13 augusti 2012

Söndagspass och uppladdning

Om någon hade sagt till mig för några år sedan att jag skulle bränna av en halvmara vilken dag som helst, bara för att jag kände för det, så hade jag gapskrattat. Men nu gör jag det, utan några egentliga problem. Gårdagens pass blev 22 kilometer, från Strömbäck och hem. Det var tryckande varmt och jag hade alldeles för lite dryck - men åtminstone halva sträckan (mellan sju och 17 kilometer) var ren och skär njutning. I början och slutet kände jag mig mest kokt!

Om en vecka är det dags för tävling! Tavelsjö halvmaraton står på schemat. Det ska bli väldigt spännande då jag aldrig har sprungit runt Tavelsjön och misstänker att det är ganska kuperat. Om det är bra väder (läs: ej gassande sol) så hoppas jag kunna springa på 1,50. Men som sagt, jag vet inte hur mycket banan kommer att påverka. Än mindre vad det blir för väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar