tisdag 7 januari 2014

När man inbillar sig både det ena och det andra

Här har jag gått omkring och inbillat mig att jag är hyfsat vältränad. Jag kan ju springa en mil på 46 minuter. Eller springa i skogen i förbluffande många timmar utan att ens bli anfådd. Och ta mig igenom ett marathon över några rejäla fjäll.

[Här är det lämpligt att infoga ett rått asgarv.]

Sedan ett antal dagar så testar jag att köra en training streak. Det vill säga; jag tränar någonting (minst 30 minuter) varje dag. De flesta dagar har jag sprungit (nähä?) eller simmat (minsann). Men så fick jag för mig att köra ett pass från Nike Training Clubs app.

[Här är det lämpligt att infoga ett nytt asgarv.]

Eftersom vi inte har några redskap hemma, som hantlar och medicinbollar, så tog jag ett nybörjarpass på 30 minuter. Innan jag satte igång så tänkte jag; jaja, jag får väl kanske göra två pass för att det ska bli någonting.

[Och ytterligare ett...]

Åh. Herre. Gud.

Efter 30 minuter så kan vi sammanfatta det så här; jag har en del att jobba på. Konditionen är det dock inga fel på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar