tisdag 31 december 2013

Mål: 2014

På det stora hela så tänker jag att 2014 ska bli en logisk förlängning av 2013. Jag vill fortsätta öka distanserna och den totala mängden - och på så sätt fortsätta att bygga upp min löpstyrka. Jag är nämligen helt övertygad om att farten kommer mer eller mindre automatiskt då (i alla fall på de distanser som jag är intresserad av). Det lär knappast bli några intervaller, även om jag springer mina pass i tämligen varierande tempo.

Jag är rätt usel på så kallad alternativ träning och har inga större ambitioner om att börja styrketräna under det kommande året (jag dör uttråkningsdöden bara jag tänker på ett gym...). Däremot så har jag som mål att simma en gång i veckan - och att damma av min simteknik (jag simmade trots allt när jag var barn och fram till tonåren, så grunderna finns där). Kanske blir det även lite open water fram emot sommaren.

I övrigt så tänker jag tre till fyra löppass i veckan. Minst 200 mil under året. Mycket terräng under sommaren.

När det gäller tider så har jag följande mål:

Marathon: 3,45
Halvmarathon: 1,45
Milen: 45
Och så vill jag springa ett ultralopp, på valfri tid.

Några lopp är inbokade (Stockholms marathon, Berlin Marathon och Umemilen) men det blir sannolikt några fler.

Vi får se om jag lyckas med något av tidsmålen. Det är inte meningen att det ska vara för lätt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar