söndag 19 maj 2013

Värme (del 3)

Vi kan sammanfatta dagens långpass, om sisådär 24-25 kilometer, med att om det blir lika varmt på Stockholms marathon som det var i Umeå idag...tja, då är jag körd. Riktigt körd. Det spelade ingen roll att jag drack, drack och drack. Eller att jag hade keps. Jag har så svårt att hantera värme och det är högst tveksamt om jag skulle fixa 42 kilometer utan att svimma. Idag tog jag mig runt utan större missöden, men det var bara drygt halva sträckan...och i ganska lusigt totaltempo (då jag stannade för att dricka, köpa mer dricka och så vidare).

Nu börjar jag bli nervös...

2 kommentarer:

  1. På den tiden, för länge sedan nu, som jag tränade intensivt och riktigt mycket, då funkade vätskeersättning fint för mig då det var varmt, typ Resorb, i förebyggande syfte och sedan under aktivitet.

    SvaraRadera
  2. Oh ja, jag dricker Resorb! Före, under, efter...så jag är nog helt enkelt av klent (värmekänsligt) virke.

    SvaraRadera