söndag 24 mars 2013

Dagens pass (aj!)

Började morgonen med att snöra på mig mina älskade icebugs. Konstaterade att det gjorde väldigt ont i min tå, tån där jag tidigare hade en tånagel och numera har någon slags blåsa och förhårdnad. Gick ut, sprang ungefär 30 meter och insåg att det var omöjligt att fortsätta.



Jag återvände in, genomförde en primitiv operation (nej, ni vill inte veta detaljerna) och tejpade ihop eländet med Hello Kitty-plåster (man tager vad man haver...). Sedan rotade jag igenom min ganska digra garderob, på jakt efter ett par skor som inte klämde på den stackars tån. Till slut hittade jag mina speedcross och begav mig ut.



Det blev tio lugna kilometer, i det helt fantastiska vädret. Men jäklar vad konstigt det var att springa odubbat (och i ett par terrängskor). Halt och isigt! Tån överlevde dock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar