måndag 11 februari 2013

Mål och nya mål

Jag ägnar osunt mycket tid åt att läsa löparbloggar, löparforum och surfa runt på allehanda löparrelaterade hemsidor. Det finns ju hur mycket som helst att grotta ner sig i. Träningstips. Lopp. Filmer. Prylar. Därför kan det tyckas lite märkligt att jag aldrig har kollat upp kvaltiderna till en av mina drömmaror, nämligen Boston marathon. Jag har helt enkelt utgått från att tiderna är ungefär som till New York (läs: helt orealistiska). Men så råkade jag snava över den här länken och insåg att det handlar om 3.45 för damer mellan 40 och 45 år. Inte för att jag springer ett marathon på 3.45 idag, men det är ändå en tid som känns helt realistisk inom en inte alltför avlägsen framtid (säg...inom ett år?) - om jag kan fortsätta träna som nu och inte drar på mig någon skada.

Inför Stockholms marathon kommer jag att ha betydligt modestare tidsmål, då sommarens höjdpunkt är Axa Fjällmarathon (och att jag kommer att anpassa stor del av träningen inför den). Men någonstans har ett mål börjat gro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar