söndag 13 januari 2013

Med stendöd telefon i vinterkylan

Det känns ganska uselt att den sprillans nya iPhonen lägger av när jag är ute och springer. Idag var det drygt 16 minusgrader...och telefonskrället lade av så snart jag kom utanför dörren. Det är ju inte bara irriterande för att jag vill lyssna på musik när jag springer - det handlar ju även om säkerhet. Jag vill gärna kunna ringa om någonting händer. Hur kul skulle det vara att bli liggande på en väg halvvägs ute i ingenstans om man faller illa? Mitt i vintern? Nej, just det. Inte alls.

Drygt 16 minusgrader var för övrigt precis över gränsen för vad som var komfortabelt. Visst gick det att  springa men när jag kom hem hade jag fått mystiska blåsor på den ena foten och en blodblåsa under en nagel på den andra (vilket jag inte kände någonting av så länge jag sprang). Så jag hoppas att det blir lite mildare ute snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar