fredag 7 september 2012

Veckans pass

Den här veckan är jag ensam hemma med kidsen, vilket kräver lite annorlunda planering av löpningen. Både i tisdags och idag har jag sprungit mitt på dagen. I tisdags en standardmil, broarna runt, i gnistrande vackert väder. Med tanke på att jag inledningsvis kände mig ganska seg så gick passet i oväntat god fart (c:a 50 minuter), vilket får mig att inse att jag har höjt min lägstanivå ganska mycket under det senaste året.

Idag blev det 13 kilometer, varav lite drygt hälften i kuperad terräng. Jag har verkligen fått blodad tand för terränglöpningen (och det är väl kanske tur det...). Från mitt eviga nötande på asfalt njuter jag nu av lera och branta uppförsbackar. Och fågelsång! Och lite blåbärsplock, mellan varven.

Nu ska jag vila och ladda inför söndagens milslopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar